جستجو
Close this search box.

مراسم بزرگداشت پیشکسوت جامعه خوشنویسی استاد حسن آهنگران به همراه آیین اختتامیه نمایشگاه آثار جمعی از استادان و خوشنویسان شهرستان قم، با حضور استاد غلامحسین امیرخانی رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان، استاد علی اشرف صندوق آبادی قائم مقام، استاد احمد عبدالرضایی عضو شورای ارزشیابی و استاد عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان خوشنویسی در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

استاد حسن آهنگران، سال ۱۳۲۱ در شهر قم متولدشد. استاد آهنگران فعالیت‌هنری خود را از سال ۱۳۳۵ در زمینه‌های خوشنویسی، نقاشی و ردیف‌های سنتی شروع‌ کرده‌است.

ایشان از محضر اساتیدی همچون سیدحسن و سیدحسین میرخانی در رشته نستعلیق، محمدحسین عطارچیان در رشته شکسته‌نستعلیق و حامد الامدی در رشته ثلث و نسخ بهره‌برده است.

در کارنامه هنری ایشان رتبه اول چندین مسابقه کشوری، شرکت در بیش از ۲۷۹ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی انجمن خوشنویسان ایران و برگزاری بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی به چشم می‌خورد. همچنین استاد آهنگران عضو شورای برنامه‌ریزی درسی در وزارت آموزش‌و‌پرورش، متخصص الگوهای برتر تدریس هنر در اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش تهران و کاتب کتاب آسمانی قرآن‌کریم به خط خوش نستعلیق است.

 

 

 

لازم به ذکر است نمایشگاه “قلم و غدیر” نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسان استان قم است که با مشارکت انجمن خوشنویسان استان با بیش از ۵۰ تابلو در رشته های ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته نستعلیق از هفتم تا سیزدهم مردادماه در نگارخانه گلستان دایر بود.

جهت مشاهده گزارش خبرگزاری تسنیم بر روی نوشته کلیک نمایید 

  

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *