خانه خود را شعبه انجمن خوشنویسان قم نمایید.

آموزش آنلاین خوشنویسی در انجمن خوشنویسان قم

 به سبب پایداری وضعیت کرونا و احتمال ادامه این شرایط تا تابستان و پاییز، انجمن خوشنویسان قم جهت رفاه حال هنرجویان و خانواده‌های محترم ایشان و کمک به جریان کمتر شدن فعالیت های اجتماعی نیازمند به سفرهای درون شهری، کلاس‌های خوشنویسی خود را با سیستم جامع آموزش آنلاین راه اندازی نمود.

برگزاری کلاس حضوری آن هم در این شرایط خاص که نیازمند رعایت امر فاصله گذاری است، مستلزم آن است که هنرجو حداقل یک متر از استاد فاصله بگیرد در حالیکه در برگزاری کلاس مجازی آنلاین، دوربین بر روی خط استاد متمرکز شده است و این امر از مزیت های اصلی این شیوه آموزشی است.

این آموزش بر روی سایت انجمن با سیستم مدرن آموزش دانشگاهی با امکانات ذیل برگزار می شود:

1. امکان استفاده از ویدئوی زنده استاد در طول کلاس

2. نگارش زنده سرمشق و غلط‌گیری تکالیف هنرجویان

3. تعامل دو سویه و زنده استاد و هنرجو و پرسش و پاسخ در هنگام نگارش و غلط‌ گیری استاد

4. ارسال سرمشق و تکالیف در بستر کلاسی

5. تدریس و تحلیل آثار خوشنویسی توسط اساتید.

 

افتتاح کلاسهای آموزش آنلاین انجمن خوشنویسان قم با حضور مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

جناب آقای مهندس حسینی کاشانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با حضور در یکی از کلاسهای آنلاین فوق ممتاز، ضمن ابراز خرسندی از این حرکت موثر بیان داشتند:

یکی از دغدغه های جدی اصحاب فرهنگ و هنر استان قم این بود که در شرایط کرونایی کلاسهای آموزشی متوقف و تعطیل نشود؛ و یکی از بهترین ظرفیت هایی که می توانست در این زمینه به کمک بیاید فضای مجازی بود تا از این طریق بتوان کلاسهای آموزشی را دنبال نمود؛ ابتکاری که انجمن خوشنویسان از همان روزهای اول آن را دنبال نمود، برگزاری کلاسها به صورت آنلاین بود و بحمدلله امروز به بهترین شکل به نتیجه رسیده است و هنرمندان بدون حضور در انجمن می توانند از کلاسها بهره ببرند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم در ادامه به این نکته اشاره نمودند؛ با توجه به کیفیتی که امروز از برگزاری کلاسها شاهد بودم، کم کم آموزش آنلاین می تواند جایگاه ویژه‌ای در هنر خوشنویسی پیدا کند و فاصله ها را در آموزش از میان بردارد، و با توجه به ظرفیت خوبی که در استان قم، به خصوص در خطوط نسخ و ثلث وجود دارد، هنرجویان استان های دیگر نیز می‌توانند، از کلاسهای انجمن خوشنویسان قم، بدون طی مسافت طولانی به نحو مطلوبی بهره ببرند. قطعا این کار فعالیت بسیار جدی و چشمگیری است و بنده از مسئول انجمن خوشنویسان قم و همکاران ایشان تشکر می‌کنم و ما هم وظیفه خود می دانیم از این حرکت شایسته، حمایت لازم را انجام بدهیم. امیدوارم که این حرکت خوب و شایسته، مورد استقبال هنرجویان استان قرار بگیرد و شاهد پویایی هر چه بیشتر آموزش خوشنویسی در فضای مجازی باشیم و این رضایتمندی به تربیت اساتیدی جدید، در عرصه خوشنویسی سال های آینده تبدیل شود.

انجمن خوشنویسان قم ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این زمینه‌، از عموم اساتید، هنرجویان و علاقمندان به هنر دعوت می نماید، از طریق پیوستن به آموزش آنلاین، گامی در گسترش این حرکت نوین بردارند.

  

  

 

 

 

  

 توصیه ها

- کاربری این سامانه، تحت وب می باشد و استفاده از آن در محیط وب موبایل و یا کامپیوتر امکان پذیر می باشد.

- حتی المقدور از طریق اینترنت ADSL  و یا اینترنت 4G وارد کلاس مجازی شوید.

- برای ورود به کلاس از منوی آموزش آنلاین در صفحه اصلی سایت و یا از قسمت "برنامه زمانبندی کلاس های انجمن" در انتهای این مطلب بر روی نام استاد خود کلیک نمایید.

- نام کاربری و رمز عبور، از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد شد.

- بعد از درج نام کاربری و رمز خود، دکمه ورود به سایت را بزنید. در این صورت با فعال سازی میکروفن نام خود را در قسمت سمت راست صفحه مشاهده خواهید نمود.

- در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 پرسش‌های متداول - راهنمای کاربران

- با توجه به حضور استاد در زمان مقرر، ضروری است که هنرجویان نیز صرفا در ساعات زمانبندی شده حضور آنلاین داشته باشند.

- اگر لینک ورود به کلاس فعال نبود، یعنی هنوز زمان ورود به کلاس فرا نرسیده و یا از زمان آن گذشته است.

- به جهت آنکه پرینت مشق های شما عزیزان در دسترس استاد مربوطه قرار گیرد، لازم است قبل از شروع کلاس، یک تصویر اسکن شده و یا عکس با کیفیت از برگه مشق خود را (با درج نام و نام خانوادگی خود در برگه مشق) به شماره 09102045091 در پیام رسان واتساپ ارسال فرمایید.

 

برنامه زمانبندی کلاس های مجازی آنلاین خوشنویسی

کلیه حقوق سایت متعلق است به انجمن خوشنویسان قم
طراحی در سما