قابل توجه هنرجویان گرامی

با توجه به اعلام برنامه و دستورالعمل جدید امتحانات پایان دوره ای فوق ممتاز 1401 ، ثبت نام امتحانات همه روزه صبح ها از ساعت 9 الی 13 انجام می گردد. 

طبق دستورالعمل اعلام شده، تنها کسانی می توانند به عنوان هنرجوی حضوری در امتحانات ثبت نام نمایند که 2 سال کلاس های مربوطه را با حداکثر 4 جلسه غیبت مجاز یعنی 26 جلسه طی کرده باشند.

همچنین کسانی که رسما در کلاس های انجمن ثبت نام نکرده و زیر نظر اساتید مورد تایید شورای محترم ارزشیابی هنری به مدت دو سال (حداقل 26 جلسه) تعلیم دیده اند با معرفی نامه کتبی استاد مربوطه می توانند بصورت متفرقه در آزمون تیرماه شرکت نمایند.

بدیهی است آن دسته از هنرجویانی که قبلا در آزمون فوق ممتاز شرکت نموده و مردود شده اند و متقاضی امتحان جدید می باشند، می توانند بصورت متفرقه در ثبت نام داشته باشند.

مواد امتحانی عبارت است از خلق اثر در خط انتخابی در دو مورد از قالبهای ( چلیپا، کتیبه، قطعه ترکیبی، سطر/دفترنویسی، کتابت، سیاه مشق)

طبق مصوبه شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران مقرر گردید از آزمون فوق ممتاز پایاندوره 1401 به بعد آن دسته از هنرجویانی که برای اولین بار در آزمون فوق ممتاز خط نستعلیق و خط شکسته شرکت می کنند و یا هنرجویانی که در سنوات گذشته هر دو قالب آزمون انتخابی را مردود شده اند الزاماً یکی از دو قالب آزمون آنها می بایست قالب چلیپا باشد و از میان قالبهای باقی مانده یکی را به صورت اختیاری انتخاب نمایند.
توجه: مصوبه فوق (اجباری شدن قالب چلیپا) شامل آن دسته از هنرجویان که در ادوار گذشته سابقه قبولی در یک قالب آزمون را دارند نمی شود.

همچنین هنرجویانی که در خط نستعلیق و شکسته نستعلیق، قالب ترکیب آزاد را انتخاب می کنند، بایستی از شش قالب مرسوم و مورد استفاده در خط نستعلیق و شکسته نستعلیق (سطر، بیت، چلیپا، کتابت، سیاه مشق و کتیبه) حداقل سه قالب را در صفحه آزمون فوق بکار ببرند.

 

طبق بند 3 دستورالعمل برگزاری امتحانات فوق ممتاز: تهیه کاغذ آزمون به عهده شرکت کنندگان محترم می باشد و می بایست کاغذ دلخواه خود را به رنگ سفید یا کرم روشن در اندازه های مناسب ( کتیبه حداکثر 70*50 سانتی متر و بقیه قالب ها حداکثر کاغذ A3 ) تهیه و مورد استفاده قرار دهند، مشروط بر اینکه کاغذ فاقد هرگونه تذهیب و طرح ابرو باد و غیره باشد و به مهر شعبه ممهور شده باشد. ضمنا ضروری است فقط از مرکب مشکی جهت تحریر سوال امتحان استفاده شود.

حق الثبت امتحانات کتبی برای هر قالب امتحانی هنرجویان حضوری 240/000 تومان و برای هنرجویان متفرقه 750/000 تومان می باشد.

در صورتی که مدارک پرونده هنرجویی (عکس 4*3 - کپی مدرک ممتاز - کپی کارت ملی و شناسنامه - تمدید بودن کارت عضویت) کامل باشد، ثبت نام غیر حضوری از طریق ایتای انجمن به شماره 09102045091 امکان پذیر می باشد.

هنرجویان متفرقه که قبلا در کلاسهای انجمن ثبت نام نداشته اند و یا هنرجویانی که مدارک ثبت نامی آنها ناقص می باشد، جهت ثبت نام با به همراه داشتن یک قطعه عکس 4*3 ، فتوکپی شناسنامه ، فتوکپی مدرک ممتاز و فتوکپی کارت عضویت انجمن خوشنویسان ایران به دفتر صدوقی (خیابان صدوقی، کوچه 32 ، پلاک 30    تلفن: 32907747) مراجعه نمایند.

 

 

 

کلیه حقوق سایت متعلق است به انجمن خوشنویسان قم
طراحی در سما