انجمن خوشنویسان قم با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی در ایام ولادت حضرت فاطمه سلام الله جشنواره خوشنویسی مهربانو پیرامون شخصیت حضرت فاطمه سلام الله برگزار نمود.

 این جشنواره در سه بخش برگزار گردید:

- نمایشگاه آثار خوشنوسی بانوان استان قم :
با حضور مسول انجمن خوشنویسان قم و معاونت هنرهای تجسمی دفتر تبلیغات و مسولین و خوشنویسان استان قم افتتاح گردید .
 این نمایشگاه با ارائه چهل اثر از بانوان خوشنویس استان قم برگزار گردید و پس از داوری برگزیدگان در رشته های نستعلیق شکسته نستعلیق نسخ ثلث و تعلیق انتخاب و لوح تقدیر و جوایز جشنواره اعطا گردید.

- نشست تخصصی سیاه مشق با حضور استاد میر حیدر موسوی :
  این نشست با حضور استاد میر حیدر موسوی عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان و ریاست محترم انجمن خوشنویسان قزوین برگزار گردید  استاد موسوی پس از حضور در نمایشگاه در بخش نستعلیق به داوری آثار پرداخته برآورد خوبی از توانمندی بانوان خوشنویس قم داشتند .
 ایشان همچنین  با حضور در نشست  تخصصی سیاه مشق در بخش اول به سخنرانی پیرامون سیاه مشق نستعلیق و توضیحات بسیار دقیق همراه با نمایش آثار سیاه مشق های فاخر قدما و معاصر پرداخته و از جنبه های مختلف مورد نقد و بررسی قرار داده و بسیار مورد توجه خوشنویسان حاضر در جلسه قرار گرفت و در بخش دوم به پرسش و پاسخ پیرامون سیاه مشق و توضیحات استاد موسوی پرداخته شد.

- کارگاه خوشنویسی با حضور استاد حامد فقیهی :
در این کارگاه استاد حامد فقیهی در خصوص تراش قلم و نحوه تولید آثار نمایشگاهی و همچنین اشکال گیری آثار نستلیق حاضر در نماشگاه پرداخته و مطالب بسیار مفید و ارزشمندی ارائه فرمودند.

 

 

 

 

کلیه حقوق سایت متعلق است به انجمن خوشنویسان قم
طراحی در سما