مراسم بزرگداشت پیشکسوت جامعه خوشنویسی استاد حسن آهنگران به همراه آیین اختتامیه نمایشگاه آثار جمعی از استادان و خوشنویسان شهرستان قم، با حضور استاد غلامحسين اميرخاني رييس شوراي عالي انجمن خوشنويسان، استاد علي اشرف صندوق آبادي قائم مقام، استاد احمد عبدالرضايي عضو شورای ارزشیابی و استاد عارف براتي مدير اجرايي انجمن خوشنويسان و جمعي از هنرمندان و علاقه مندان خوشنويسي در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

استاد حسن آهنگران، سال 1321 در شهر قم متولدشد. استاد آهنگران فعاليت‌هنري خود را از سال 1335 در زمينه‌هاي خوشنويسي، نقاشي و رديف‌هاي سنتي شروع‌ کرده‌است.

ايشان از محضر اساتيدي همچون سيدحسن و سيدحسين ميرخاني در رشته نستعليق، محمدحسين عطارچيان در رشته شكسته‌نستعليق و حامد الامدي در رشته ثلث و نسخ بهره‌برده است.

در کارنامه هنري ايشان رتبه اول چندين مسابقه كشوري، شركت در بيش از 279 نمايشگاه گروهي داخلي و خارجي انجمن خوشنويسان ايران و برگزاري بيش از 20 نمايشگاه انفرادي به چشم مي‌خورد. همچنين استاد آهنگران عضو شوراي برنامه‌ريزي درسي در وزارت آموزش‌و‌پرورش، متخصص الگوهاي برتر تدريس هنر در اداره‌كل آموزش‌و‌پرورش تهران و كاتب كتاب آسماني قرآن‌كريم به خط خوش نستعليق است.

 

 

 

لازم به ذكر است نمايشگاه "قلم و غدير" نمايشگاه گروهي آثار خوشنويسان استان قم است كه با مشاركت انجمن خوشنويسان استان با بيش از 50 تابلو در رشته هاي ثلث، نسخ، نستعليق و شكسته نستعليق از هفتم تا سيزدهم مردادماه در نگارخانه گلستان داير بود.

جهت مشاهده گزارش خبرگزاری تسنیم بر روی نوشته کلیک نمایید 

  

 

 

کلیه حقوق سایت متعلق است به انجمن خوشنویسان قم
طراحی در سما