وی ادامه داد: یکی از جاهایی که می‌شود ارزش هنری یک مجموعه را فهمید، در جشنواره‌ها و دوسالانه‌های هنری است، انجمن خوشنویسان قم به واسطه هنرمندانی که در آن هستند، همیشه در جشنواره‌ها رتبه‌های بسیاری را کسب می‌کند و این انجمن به تعدد افراد برتر در جشنواره‌های خوشنویسی شناخته شده است.

رئیس انجمن خوشنویسان قم افزود: دوسالانه بین المللی خوشنویسی قزوین یکی از معتبرترین جشنواره‌ها در زمینه خوشنویسی است، این دو سالانه شهریور ماه امسال برگزار شد و هنرمندان قمی ۲۲ درصد جوایز برگزیدگان دوسالانه خوشنویسی قزوین را به خودشان اختصاص دادند و هیچ کدام از شهرهای مدعی خوشنویسی این حجم از برندگان را در این جشنواره نداشتند.

پورنعمان با اشاره فراگیر بودن تولیدات هنری استان قم اظهار کرد: تولیدات هنری این استان فراگیر است، هنرمندان استان قم به واسطه اینکه در پایگاه اصلی تشیع فعالیت دارند، عموما انسان‌های مومن و دین دار هستند که فعالیت‌های اسلامی صحیح دارند.

وی ادامه داد: مکان مقدسی در ایران وجود ندارد که انسان به آنجا برای زیارت برود و شاهکاری از یکی از هنرمندان قمی نبیند، در حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم‌های ائمه معصومین(ع) در عراق و حسینیه‌ها و مساجد سراسر کشور، کارهای خوشنویسی درجه یک هنرمندان قمی در زمینه کتیبه نویسی و کاشی‌کاری‌ها دیده می‌شود.

رئیس انجمن خوشنویسان قم افزود: این شهر در زمینه برند خوشنویسی اسلامی، جایگاه بالایی دارد، قرآن‌، مفاتیح‌ و کتب ادعیه زیادی در شهر قم نوشته شده است و خوشنویسان این شهر هم خوشنویسانی هستند که به لحاظ کارشان در مجامع تخصصی خوشنویسی مطرح هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته تمرکز خوشنویسان قمی بیشتر روی خط‌های نسخ و ثلث بود، اما طی سال‌های خط‌های شکسته و نستعلیق هم در این شهر رشد کرد، به عنوان مثال هادی پناهی منش از خوشنویسان خوب قم اخیرا نمایشگاهی از کارهای خود در زمینه خط شکسته و خط نستعلیق را در نگارخانه شهر برپا کرد.

منبع: صدا و سیمای مرکز قم