به گزارش روابط عمومی انجمن خوشنویسان قم، مراسم افتتاح محل جدید دفتر مرکزی انجمن حوشنویسان قم در تاریخ 1396/11/16 ساعت 16 در آدرس خیابان صدوقی کوچه 49 پلاک 5 با حضور اساتید و مسئولان شهری انجام شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم جناب آقای سید موسی حسینی کاشانی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان قم در سخنانی اظهار داشت: خوشنویسی از هنرهایی است که هیچ حاشیه‌ای ندارد و همواره مورد تأیید بزرگان بوده است.

وی بیان داشت: علاقمندان به هنر، استقبال خوبی از هنر خوشنویسی دارند و قم نیز پتانسیل و ظرفیت خوبی در این هنر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز امیدواری کرد تا قم به پایگاه خط نسخ و ثلث در کشور تبدیل شود چرا که استعدادهای خوبی در این رشته‌ها در قم وجود دارد.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از هنرمندان خوشنویس قم حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: کتاب آثار خوشنویسان استان قم زیر چاپ است که در این کتاب آثار برجسته‌ای از هنرمندان خوشنویسی به چشم می‌خورد که می‌تواند کتاب نفیسی برای هدیه دادن باشد.

حسینی کاشانی افزود: کار چاپ این کتاب، سال‌های زیادی بر زمین مانده بود که در این دوره به سرانجام رسید و امیدواریم در روزهای آینده شاهد به بازار آمدن این اثر هنری از هنرمندان مستعد استان قم در زمینه خوشنویسی باشیم.

حسینی کاشانی عنوان کرد: در رشته عکاسی نیز به دنبال آن هستیم تا کتاب عکس هنرمندان عکاس استان قم را منتشر کنیم.

حل مشکل ساختمان انجمن خوشنویسان قم با پیگیری دکتر لاریجانی

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: گرامیداشت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیار اهمیت داشته و با ارزش است؛ چرا که در این ایام نعمت انقلاب و نظام اسلامی یادآوری می‌شود و امیدواریم ایران اسلامی همواره با صلابت و استوار در مسیر ارزش‌ها و اهداف والای انقلاب ثابت قدم باشد.

حجت الاسلام علی اکبر فصیحی عنوان کرد: در هفته‌های اخیر که مشکلاتی برای محل استقرار و ساختمان انجمن خوشنویسان استان قم به وجود آمد، دکتر لاریجانی نماینده قم و رئیس مجلس شورای اسلامی دستور پیگیری در این زمینه را دادند و خوشبختانه با همکاری شهرداری قم بخشی از این مشکل مرتفع شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حضور آقای حسینی کاشانی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم شاهد پویایی و فعالیت‌های خوبی در عرصه فرهنگ و هنر استان هستیم که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات انجمن خوشنویسان استان قم حل شود.

رئیس دفتر دکتر لاریجانی در قم با بیان اینکه هنر خوشنویسی دارای ارزش و اهمیت بسیاری است، افزود: این اهمیت به واسطه آن است که آیات و روایات و نیز اشعار مذهبی و عرفانی با هنر خوشنویسی ماندگار می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: انجمن خوشنویسان استان قم باید تبلیغات گسترده‌ای در زمینه فعالیت خود در سطح شهر و در بین اقشار مختلف جامعه از دانش آموزان گرفته تا طلاب و دانشجویان داشته باشد تا علاقمندان به این هنر بتوانند از امکانات این مجموعه برای رشد و شکوفایی استعداد خود بهره برند.

همچنین رئیس انجمن خوشنویسان استان قم آقای احسان پورنعمان در ادامه مراسم افتتاح دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان قم در سخنانی اظهار داشت: انجمن خوشنویسان در استان قم شعبه‌های مختلفی در سطح شهر دارد که به

صورت میانگین در هر ترم ۳۰۰ نفر در این دوره‌ها حضور می‌یابند.

وی ابراز داشت: در استان قم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در زمینه خوشنویسی داریم و معتقدیم در این هنر، آموزش باید از گروه‌های سنی پایه شروع شود که در این صورت اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قم بیان داشت: پس از آنکه موعد اجاره ساختمان قبلی انجمن خوشنویسان استان قم به سر رسید با مشکلاتی مواجه شدیم که در این زمینه با نهادهای مختلفی مکاتبه کردیم که متأسفانه پاسخی دریافت نشد اما با پیگیری‌های دکتر لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی امکان در اختیار گرفتن محل فعلی ممکن شد.

وی از همکاری شهرداری قم با انجمن خوشنویسان استان قم نیز تقدیر کرد و افزود: امیدواریم در آینده فضای بهتری در اختیار هنرمندان قرار گیرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فضایی در تالار مرکزی شهر به انجمن خوشنویسان استان قم اختصاص دهد تا هنرمندان با استعداد این رشته بتوانند در فضایی مناسب و بدون دغدغه مباحث آموزشی خود را دنبال کنند.

پورنعمان اضافه کرد: امیدواریم در آینده شعبه‌های دیگر انجمن خوشنویسان استان قم در نقاط مختلف شهر قم دایر شود و این امکان برای شهروندان علاقمند به این هنر فراهم آید تا در کوتاه‌ترین فاصله ممکن از محل سکونت خود به دوره‌های آموزشی این انجمن دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح نسیم مهر در انجمن خوشنویسان استان قم برای دانش آموزان بیان داشت: در این جشنواره بیش از ۲ هزار نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف بر اساس یک سری خطوط که از قبل مشخص شده بود آثار خود را ارائه کردند که پس از داوری ۴۰۰ نفر انتخاب شدند که در نهایت ۵۰ اثر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قم تصریح کرد: عمده برنامه انجمن خوشنویسان استان قم مباحث آموزشی و آموزش محور است و امیدواریم با حضور اساتید برجسته در این انجمن نسل جدید خوشنویسان تربیت و رشد یابند.

وی با اشاره به اجرای طرح نسیم مهر در انجمن خوشنویسان استان قم برای دانش آموزان بیان داشت: در این جشنواره بیش از ۲ هزار نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف بر اساس یک سری خطوط که از قبل مشخص شده بود آثار خود را ارائه کردند که پس از داوری ۴۰۰ نفر انتخاب شدند که در نهایت ۵۰ اثر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

پورنعمان تصریح کرد: عمده برنامه انجمن خوشنویسان استان قم مباحث آموزشی و آموزش محور است و امیدواریم با حضور اساتید برجسته در این انجمن نسل جدید خوشنویسان تربیت و رشد یابند.

کلیه حقوق سایت متعلق است به انجمن خوشنویسان قم
طراحی در سما