علی اصغر نظری حائل در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با بیان اینکه انجمن خوشنویسان قم بعد از ۴۳ سال اجاره‌نشینی صاحب‌خانه می‌شود، گفت: یکی از مهمترین مشکلات انجمن در سال‌های گذشته اجاره‌نشینی بود که خوشبختانه با تلاش اعضای هیئت مدیره انجمن و پیشکسوتان خوشنویس، یک واحد ۱۰۰ متری در ساختمان بعثت واقع در خیابان صفائیه برای انجمن خریداری شد.

وی از همراهی فرزند مرحوم آیت‌الله سید هادی خسروشاهی در واگذاری اقساطی این ملک به انجمن خوشنویسان قم قدردانی کرد و گفت: آیت‌الله خسروشاهی در سال‌های پایانی عمر خود یکی از واحد‌های ساختمان بعثت را که قبلاً در اختیار مؤسسه علامه عسکری بود به صورت استیجاری و با قیمتی بسیار ناچیز در اختیار انجمن خوشنویسان قم قرار داده بود و بعد از رحلت ایشان، آقای سید محمود خسروشاهی فرزند ارشد این عالم ربانی با واگذاری یکی از واحدهای ساختمان بعثت به صورت اقساطی به انجمن خوشنویسان قم موافقت کرد و خوشبختانه انجمن از این طریق صاحب یک محل مناسب برای خدمت به علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی در استان شد.

رئیس انجمن خوشنویسان قم با بیان اینکه این ملک به صورت اقساطی خریداری شده و نیاز به مرمت دارد، گفت: انجمن بابت خرید این ملک، ۷۰۰ میلیون تومان بدهی دارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای مرمت این واحد باید هزینه کند.

وی تصریح کرد: از مسئولان استان و مدیران شهری انتظار می‌رود مسئولان انجمن را در پرداخت هزینه باقی‌مانده و مرمت و نوسازی این واحد، همراهی کنند.

نظری حائل افزود: نمایندگان مردم قم در مجلس، مسئولان استانداری، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مدیران شهرداری برای مساعدت به انجمن در خرید این ملک، وعده حمایت داده بودند اما متأسفانه تاکنون هیچ گونه اقدام و همراهی نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر با دریافت قرض‌الحسنه از اساتید و اعضای انجمن و دیگر دوستان همراه در حال پرداخت اقساط هستیم که جهت بازپرداخت این مبالغ می‌بایست مسئولین جهت معرفی انجمن به یکی از بانک‌ها جهت دریافت وام قرض‌الحسنه بلندمدت اقدام کنند.

رئیس انجمن خوشنویسان قم افزود: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم جهت معرفی انجمن به وزارت ارشاد، برخی مجموعه‌های خصوصی و اساتید محترم انجمن بسیار سپاسگزاریم که همراه ما بوده‌اند.

نظری حائل همچنین بر ضرورت نوسازی تجهیزات انجمن خوشنویسان قم تأکید کرد و گفت: تمامی لوازم انجمن فرسوده شده و مربوط به دهه‌های گذشته است، ما برای تجهیز مبلمان مخصوص خوشنویسی و کتابت و همچنین به‌روزرسانی سیستم رایانه‌ای جهت راه‌اندازی کلاس‌های آنلاین نیاز به حمایت نهادهای فرهنگی استان و شهرداری داریم.

وی در خصوص محل برگزاری کلاس‌های انجمن خوشنویسان استان در ترم تابستان، عنوان کرد: در حال حاضر عمده کلاس‌های انجمن در خانه فرهنگ و هنر ملل واقع در خیابان جمهوری اسلامی برگزار می‌شود و چند کلاس محدود نیز در تالار فرهنگ و هنر واقع در میدان شهید نواب صفوی و ساختمان شهید ربانی واقع در پردیسان پذیرای علاقه‌مندان است.

رئیس انجمن خوشنویسان قم خاطرنشان کرد: در صورت حمایت مسئولان و پایان مرمت محل جدید، از ترم آینده کلاس‌های انجمن به محل جدید در ساختمان بعثت منتقل می‌شود.

کلیه حقوق سایت متعلق است به انجمن خوشنویسان قم
طراحی در سما