به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، احسان پورنعمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به دوره‌های آموزشی پنج گانه انجمن خوشنویسان اظهار کرد: زمان لازم برای طی کردن این دوره‌ها برای افراد با توجه به استعدادشان متفاوت است و روند مشخصی ندارد، ولی هنرجویان به صورت معمول می‌توانند بین سه تا پنج سال این بازه را طی کنند و از انجمن خوشنویسان فارغ التحصیل شوند.

وی ادامه داد: انجمن خوشنویسان قم با استقرار در محل فعلی خود بیش از گذشته به برپایی نمایشگاه‌های خوشنویسی روی آورده است و هنرمندان خوشنویس استان را هم برای برپایی نمایشگاه تشویق کرده است.

رئیس انجمن خوشنویسان قم افزود: این انجمن یک سری جشنواره را براساس بودجه جذب شده برگزار می‌کند، به عنوان مثال انجمن خوشنویسان قم اکنون جشنواره نسیم مهر را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش و حمایت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری برگزار می‌کند.

پورنعمان با اشاره به جشنواره نسیم مهر اظهار کرد: این جشنواره یک جشنواره دانش آموزی است و دانش آموزان در جشنواره نسیم مهر یک سری خطوط که از قبل برای آن‌ها مشخص شده است را می نویسند، در میان دانش آموزان استعدادیابی صورت می‌گیرد، بین آن‌ها امتحان برگزار می‌شود و در نهایت با مشخص شدن برگزیدگان از آن‌ها با اهدای هدایایی تقدیر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تا سال ٩٢، پنج دوره جشنواره نسیم مهر برگزار شد، اما طی چند سال اخیر این جشنواره برگزار نمی‌شد تا اینکه امسال برگزاری جشنواره نسیم مهر دوباره آغاز شد، این جشنواره سه مرحله امتحان دارد و مرحله نهایی آن تا اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس انجمن خوشنویسان قم افزود: محتوای بیشتر برنامه‌های این انجمن آموزشی و برای هنرجویان است، می‌خواهیم برای هنرمندانی مانند گرافیست ها که به خاطر رشته خود نیاز دارند با هنر خوشنویسی آشنا باشند، دوره‌هایی برگزار کنیم. این دوره‌ها مختصر، مفید و کلاسیک خواهد بود و هنرمندان در این دوره‌ها بدون نیاز به نگارش با هنر خوشنویسی به صورت تئوری آشنا می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های انجمن خوشنویسان قم عموما آموزش محور است و در این انجمن می‌خواهیم که نسل جدیدی از خوشنویسان را در این شهر تربیت کنیم.  

خبر آرشیوی

کلیه حقوق سایت متعلق است به انجمن خوشنویسان قم
طراحی در سما